Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(649)
Forma i typ
Książki
(643)
Publikacje naukowe
(6)
Pliki i bazy danych
(5)
Audiobooki
(1)
Dostępność
dostępne
(616)
wypożyczone
(18)
tylko na miejscu
(11)
nieokreślona
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(641)
Czytelnia
(11)
Autor
Śliwerski Bogusław
(16)
Szuścik Urszula
(15)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(14)
Gajdzica Zenon
(12)
Skorek Ewa Małgorzata
(9)
Klinik Anna
(8)
Winczura Barbara
(8)
Chmielewska Elżbieta
(7)
Dymara Bronisława
(7)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(7)
Kirchner Hanna
(7)
Klus-Stańska Dorota
(7)
Korczak Janusz
(7)
Maciarz Aleksandra
(7)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(7)
Rottermund Jerzy
(7)
Wyczesany Janina
(7)
Łobocki Mieczysław
(7)
Franczyk Anna
(6)
Krajewska Katarzyna
(6)
Mihilewicz Stanisława
(6)
Kaczmarek Bogusława Beata
(5)
Konieczna Ewelina J
(5)
Nęcka Edward
(5)
Tanaś Maciej
(5)
Cytowska Beata
(4)
Jodłowska Bogusława
(4)
Juszczyk Stanisław
(4)
Kupisiewicz Czesław
(4)
Maurer Alicja
(4)
Nowicka Agnieszka
(4)
Oszwa Urszula
(4)
Sikorski Wiesław
(4)
Szkudlarek Tomasz
(4)
Tomczak Joanna
(4)
Śliwierski Bogusław
(4)
Adamek Irena
(3)
Bereźnicki Franciszek
(3)
Bińczycka Jadwiga
(3)
Brańka Zofia
(3)
Brühlmeier Artur
(3)
Błeszyński Jacek J
(3)
Chrzanowska Iwona
(3)
Czelakowska Danuta
(3)
Dudzikowa Maria
(3)
Grochmal-Bach Bożena
(3)
Grzyb Barbara
(3)
Gurba Urszula
(3)
Hejnicka-Bezwińska Teresa
(3)
Jąder Mariola
(3)
Kalbarczyk Anna
(3)
Kułaga Paweł
(3)
Makowska Aleksandra
(3)
Malczewski Jan
(3)
Minczanowska Aleksandra
(3)
Murzyn Andrzej
(3)
Nalaskowski Aleksander
(3)
Ochonczenko Helena
(3)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(3)
Olszewski Sławomir
(3)
Plutecka Katarzyna
(3)
Polskie Towarzystwo Edukacyjne. Biblioteczka Edukacyjna
(3)
Postolska Bożena
(3)
Skałbania Barbara
(3)
Soczomski Marcin
(3)
Sowińska Anna
(3)
Stypułkowski Cezary
(3)
Szczygieł Beata
(3)
Szmidt Krzysztof J
(3)
Węglińska Maria
(3)
Ziętara Renata
(3)
Śliwierski Wojciech
(3)
Adamska-Staroń Monika
(2)
Andrzejczak Henryka
(2)
Andrzejewska Anna
(2)
Arusztowicz Barbara
(2)
Barcicka W
(2)
Bartnikowska Urszula
(2)
Bednarek Józef
(2)
Bieluga Krystyna
(2)
Billewicz Grażyna
(2)
Blusz Krzysztof
(2)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(2)
Borecka Irena
(2)
Borowska-Beszta Beata
(2)
Brejnak Wojciech
(2)
Bugajski Jarosław
(2)
Cieślikowska Joanna
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna
(2)
Flanczewska-Wolny Maria
(2)
Flis Renata
(2)
Gajdzica Anna
(2)
Gajewki Łukasz
(2)
Galanciak Sylwia
(2)
Grabowska Małgorzata
(2)
Grygier Urszula
(2)
Gunia Grażyna
(2)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(2)
Hajduk Barbara
(2)
Hajduk Edward
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(161)
2000 - 2009
(318)
1990 - 1999
(164)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(649)
Język
polski
(649)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(2)
Temat
Dziecko
(54)
Niepełnosprawni
(42)
Nauczanie początkowe
(32)
Wychowanie przedszkolne
(30)
Pedagogika
(27)
Wychowanie
(25)
Dziecko niepełnosprawne
(23)
dziecko
(23)
Nauczanie
(22)
Kształcenie integracyjne
(21)
nauczanie początkowe
(21)
Rodzina
(20)
Nauczyciele
(18)
wychowanie
(18)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(15)
Myślenie twórcze
(15)
Wychowanie w rodzinie
(15)
Dziecko upośledzone umysłowo
(13)
Gry edukacyjne
(13)
Język polski
(13)
Mowa
(13)
Pedagogika specjalna
(13)
pedagogika
(13)
Integracja społeczna
(12)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(12)
Nauczanie zintegrowane
(11)
Biblioterapia
(10)
Szkolnictwo
(10)
Terapia zajęciowa
(10)
matematyka
(10)
Arteterapia
(9)
Niepowodzenia szkolne
(9)
Pisanie
(9)
Dziecko upośledzone
(8)
Komunikacja społeczna
(8)
Korczak, Janusz
(8)
Socjalizacja
(8)
Szkolnictwo specjalne
(8)
język polski
(8)
nauczyciele
(8)
Diagnoza pedagogiczna
(7)
Dziecko autystyczne
(7)
Dziecko chore
(7)
Komputery
(7)
Uczniowie
(7)
Wsparcie społeczne
(7)
nauczanie
(7)
twórczość
(7)
Autyzm
(6)
Chorzy w rodzinie
(6)
Czytanie
(6)
Dziecko niedosłyszące
(6)
Edukacja medialna
(6)
Muzykoterapia
(6)
Niepełnosprawni umysłowo
(6)
Psychoterapia
(6)
Stosunki interpersonalne
(6)
Sztuka
(6)
przemoc
(6)
wychowanie w rodzinie
(6)
Bajkoterapia
(5)
Dziecko głuche
(5)
Gry i zabawy
(5)
Metody nauczania
(5)
Multimedia
(5)
Osobowość
(5)
Postawy
(5)
Rodzice
(5)
Wychowanie estetyczne
(5)
Zespół AD/HD
(5)
Zespół Downa
(5)
dziecko niepełnosprawne
(5)
uczniowie
(5)
Dziecko zdolne
(4)
Eurosieroctwo
(4)
Informatyka
(4)
Jakość życia
(4)
Komunikacja niewerbalna
(4)
Kształcenie
(4)
Ludzie starzy
(4)
Matematyka
(4)
Młodzież
(4)
Młodzież szkolna
(4)
Nauczanie na odległość
(4)
Niedorozwój umysłowy
(4)
Niepełnosprawni intelektualnie
(4)
Opieka społeczna
(4)
Pedagodzy specjalni
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Rehabilitacja (med.)
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
Twórczość
(4)
Zdolności
(4)
antypedagogika
(4)
czytanie
(4)
edukacja
(4)
literatura dziecięca
(4)
nauczanie poczatkowe
(4)
ortografia
(4)
pedagogika Gestalt
(4)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(6)
Debata
(2)
Monografia
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Psychologia
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
649 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39351 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Część I. Starość jako potencjał Maria Braun-Gałkowska Ludzie starzy bywają różni Stanisława Steuden Mądrość jako efekt integracji doświadczeń życiowych Część II. Edukacja w okresie późnej dorosłości – teoria i praktyka Monika Dorota Adamczyk Edukacja w okresie późnej dorosłości jako forma uczestnictwa społecznego osób starszych Małgorzata Stanowska Rola uniwersytetów trzeciego wieku w edukacji osób starszych Małgorzata Stanowska Międzynarodowe Stowarzyszenie Uniwersytetów Trzeciego Wieku (AIUTA) Monika Dorota Adamczyk Przygotowanie do emerytury w opinii uczestników badania BALL– Be Active through Lifelong Learning Część III. Uniwersytety trzeciego wieku na świecie Gunhild Hammarström Attracting New Categories of Students to Uppsala U3A Lin Yuanhe Understanding the Third Age Students in the New Generation Morag Tamisari A New Lease of Life in the U3A in the UK Nadezda Hrapkova Older Students in Universities. Learning Needs, Motivation, Barriers and Requirements Część IV. Uniwersytety trzeciego wieku – doświadczenia polskie Wiesława Borczyk Kierunki działalności Ogólnopolskiej Federacji Stowarzyszeń Uniwersytetów Trzeciego Wieku w Polsce – nowe wyzwania Ilona Skibińska-Fabrowska Edukacja ekonomiczna seniorów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43904 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Cele edukacji; 1.1. Ogólne cele kształcenia; 1.2. Heterogenne i podmiotowe cele kształcenia; 1.3. Cele operacyjne; 1.3.1. Procedura wyprowadzania celów operacyjnych; 1.3.2. Rozpoznawanie poprawnie sformułowanych celów operacyjnych; 1.4. Walory i mankamenty operacjonalizacji; 2. Treści kształcenia; 2.1. Rodzaje wiedzy; 2.2. Treści kształcenia; 2.3. Treści jawne i ukryte; 2.4. Treści kształcenia w perspektywie indywidualizacji; 2.5. Plany i programy nauczania; 3. Teoria wielostronnego kształcenia a modele lekcji; 3.1. Teoria wielostronnego kształcenia; 3.2. Modele lekcji; 4. Metody nauczania i wychowania; 4.1. Klasyfikacja metod nauczania; 4.2. Metody wspierania edukacyjnego; 4.3. Metody wychowania; 5. Zasady nauczania; 5.1. Pojęcie zasady; 5.2. Geneza zasad nauczania i wychowania; 5.3. Klasyfikacja zasad; 6. Formy organizacyjne; 6.1. Formy organizacji kształcenia; 6.2. Lekcja jako podstawowa forma kształcenia; 6.3. Praca domowa; 7. Środki dydaktyczne; 7.1. Funkcje środków; 7.2. Klasyfikacja środków; 7.3. Komputer; 7.4. Radio i telewizja; 7.5. Podręcznik szkolny; 8. Ocena szkolna; 8.1. Podstawowe pojęcia; 8.2. Zadania oceny; 8.3. Obserwacja ucznia podstawą dobrego wartościowania; 8.4. Ocena uczniów w młodszym wieku szkolnym; 8.5. Ocena opisowa i jej walory; 8.6. Od kontroli i oceny do samokontroli i samooceny; 9. Edukacja alternatywna; 9.1. Celestyn Freinet i jego koncepcja pedagogiczna; 9.2. Pedagogika Rudolfa Steinera; 9.2.1. Teoretyczne podstawy pedagogiki steinerowskiej; 9.2.2. Wychowanie religijne; 9.2.3. Program i organizacja szkoły; 9.3. Maria Montessori i jej system; 9.3.1. Psychologiczne podstawy systemu M. Montessori; 9.3.2. Warunki prawidłowego rozwoju dziecka; 9.3.3. Organizacja procesu edukacyjnego w klasach Montessori; 9.4. Edukacja alternatywna w klasach I-III; 9.4.1. Koncepcja kształcenia integralnego Marii Cackowskiej; 9.4.2. Wrocławska Szkoła Przyszłości Ryszarda Łukaszewicza; 9.4.3. Koncepcja kształcenia wyzwalającego Władysława Puśleckiego; 10. Edukacja wspierania uczniów w wieku wczesnoszkolnym; 10.1. Rozwój uczenia się dzieci w wieku wczesnoszkolnym; 10.1.1. Rozwój fizyczny; 10.1.2. Rozwój poznawczy; 10.1.3. Rozwój socjalno-emocjonalny i moralny; 10.2. Indywidualne różnice między dziećmi i dobór praktyki korzystnej rozwojowo; 10.3. Składniki praktyki korzystnej w programach nauczania dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40161, W.39663, W.39664 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Nauczenie problemu w rozwijaniu aktywności dziecka; 1.1. Pojecie problemu; 1.2. Rodzaje problemów; 1.3. Usytuowanie rozwiązania problemów w kształceniu dzieci; 1.4. Aktywność dziecka warunkiem efektywności jego uczenia się; 2. Teoretyczne podstawy rozwiązywania problemów przez dzieci; 2.1. Rozwiązywanie problemów dynamicznym procesem uczenia się; 2.2. Rola zadań problemowych; 2.3. Pojęcie wiedzy u dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 3. Czynniki warunkujące uczenie się dzieci; 3.1. Konstruowanie wiedzy przez dzieci; 3.1.1. Czynności (działalność) jako wartość w opinii dziecka; 3.1.2. Zachęcanie do podejmowania decyzji; 3.1.3. Zespołowe rozwiązywanie zadań; 3.2. Negatywne skutki uczenia się pamięciowego; 3.3. Rozwiązywanie problemu jako aktywny proces; 3.4. Rola nauczyciela w organizowaniu strategii rozwiązywania problemu; 4. Rozwiązywanie problemów w procesie kształcenia dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 4.1. Przygotowanie się nauczyciela do rozwiązywania problemów; 4.2. Dobór odpowiednich problemów; 4.3. Stworzenie warunków do rozwiązywania problemów; 4.4. Stosowane techniki rozwiązywania problemów; 4.5. Strategia postępowania w sytuacji problemowej; 5. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli w przedszkolu; 5.1. Rodzaje działalności dzieci podczas rozwiązywania problemów; 5.2. Planowanie zajęć; 5.3. Ranga edukacji przedszkolnej; 6. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli klas I-III szkoły podstawowej; 6.1. Wskazówki dla nauczycieli klasy pierwszej; 6.1.1. Obserwacje dzieci; 6.1.2. Plany lekcyjne; 6.2. Wskazówki dla nauczycieli klasy drugiej; 6.2.1. Plany lekcyjne - indywidualizowanie uczenia się; 6.3. Wskazówki dla nauczycieli klasy trzeciej; Zakończenie; Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40827 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Nauczenie problemu w rozwijaniu aktywności dziecka; 1.1. Pojecie problemu; 1.2. Rodzaje problemów; 1.3. Usytuowanie rozwiązania problemów w kształceniu dzieci; 1.4. Aktywność dziecka warunkiem efektywności jego uczenia się; 2. Teoretyczne podstawy rozwiązywania problemów przez dzieci; 2.1. Rozwiązywanie problemów dynamicznym procesem uczenia się; 2.2. Rola zadań problemowych; 2.3. Pojęcie wiedzy u dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 3. Czynniki warunkujące uczenie się dzieci; 3.1. Konstruowanie wiedzy przez dzieci; 3.1.1. Czynności (działalność) jako wartość w opinii dziecka; 3.1.2. Zachęcanie do podejmowania decyzji; 3.1.3. Zespołowe rozwiązywanie zadań; 3.2. Negatywne skutki uczenia się pamięciowego; 3.3. Rozwiązywanie problemu jako aktywny proces; 3.4. Rola nauczyciela w organizowaniu strategii rozwiązywania problemu; 4. Rozwiązywanie problemów w procesie kształcenia dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 4.1. Przygotowanie się nauczyciela do rozwiązywania problemów; 4.2. Dobór odpowiednich problemów; 4.3. Stworzenie warunków do rozwiązywania problemów; 4.4. Stosowane techniki rozwiązywania problemów; 4.5. Strategia postępowania w sytuacji problemowej; 5. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli w przedszkolu; 5.1. Rodzaje działalności dzieci podczas rozwiązywania problemów; 5.2. Planowanie zajęć; 5.3. Ranga edukacji przedszkolnej; 6. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli klas I-III szkoły podstawowej; 6.1. Wskazówki dla nauczycieli klasy pierwszej; 6.1.1. Obserwacje dzieci; 6.1.2. Plany lekcyjne; 6.2. Wskazówki dla nauczycieli klasy drugiej; 6.2.1. Plany lekcyjne - indywidualizowanie uczenia się; 6.3. Wskazówki dla nauczycieli klasy trzeciej; Zakończenie; Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39321 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42351 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Wymagania syatemowe: odtwarzacz plików video typu .mpg (np. Windows Media Plater lub inny), odtwarzacz prezentacji multimedialnych typu .pps (PowerPoint z pakietu MicrosoftOffice lub inny), odtwarzacz plików muzycznych typu .mp3 (Windows Media Plater lub inny)
Dodatek do książki "Inny sposób myślenia o edukacji"
Streszczenie: Realizacje studentów: 1. Ekspresje plastyczne: a) 1-15; b) 16-30; c) 31-40; 2. Ekspresje muzyczne; 3. Ekspresje multimedialne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. AV/CD/150 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Streszczenie: Wprowadzenie Rozdział 1. Od kaźni i tortur do poprawy w uwięzieniu i społecznej izolacji – przegląd koncepcji resocjalizacji Rozdział 2. Przejawy dysfunkcjonalności instytucjonalnego systemu oddziaływań resocjalizacyjnych Rozdział 3. Uspołecznienie instytucjonalnego systemu resocjalizacji szansą na przezwyciężenie dotykającego go kryzysu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43897 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41293, W.40889 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43579 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43578 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42995 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Słowo wstępne; Część pierwsza: Opieka i wychowanie na przełomie wieków - egzemplifikacje obszarów; 1. Krystyna Budzianowska. Biografie historyczne we współczesnych podręcznikach historii a ideał wychowawczy; 2. Anna Reglińska-Jemioł. Taniec jako składnik wychowania i kultury w dawnej Polsce; 3. Andrzej Kusztelak. Wybrane aspekty pracy wychowawczej w szkole podstawowej na przełomie wieków; 4. Małgorzata Posłuszna. Opieka lekarsko-pielęgniarska nad ludnością wiejską w okresie międzywojennym; 5. Bogumiła Biechońska, Piotr Matuszewski, Agnieszka Matuszewska. Rys historyczny funkcjonowania Ochotniczych Hufców Pracy w Polsce oraz ich działalność współczesna; 6. Piotr Gołdyn. Główne obszary działalności profilaktycznej i wychowawczej Katolickiego Towarzystwa Ochrony Kobiet (1901-1939); 7. Elżbieta Gorloff. Trudności readaptacyjne dzieci i młodzieży szkolnej województwa gdańskiego w warunkach migracji powojennych (studium przypadku); 8. Lidia Burzyńska-Wentland. Projekty edukacyjne Związku Mniejszości Niemieckiej w Gdańsku w zakresie kształcenia kompetencji językowych dzieci i młodzieży; 9. Renata Olszowiec. Inspiracje i źródła aktywności pedagogicznej Marii Grzegorzewskiej; 10. Tomasz Fetzki. Źródła koncepcji pedagogicznych Edouarda Séguina; 11. Tomasz Skonieczny. Działalność opiekuńczo-edukacyjna Hamlet Centre w Norwich (Wielka Brytania) dla niepełnosprawnych (1972-2008); 12. Aldona Zakrzewska. Pedagogia szkoły katolickiej alternatywą wychowania w dobie ponowoczesności; Część druga: Obszar opieki - konteksty teorii i praktyki; 1. Klaudia Mikołajczyk. Wczesnodziecięce relacje z matką w koncepcji rozwoju Margaret Mahler - wnioski dla rodzicielskiej działalności opiekuńczej; 2. Jolanta Flanz. Wspieranie dziecka w rozwoju - wybrane aspekty teoretyczne i praktyczne; 3. Anna Banasiak. Poczucie umocnienia u rodziców dzieci z autyzmem; 4. Dorota Kiełb-Grabarczyk. Rodzina adopcyjna drogą szansy życiowej dzieci bez przyszłości; 5. Joanna Krol-Mazurkiewicz. Tutoring w szkole. Opieka nad uczniem w kontekście potrzeb i korzyści; 6. Joanna Żeromska-Charlińska, ks. Mariusz Śniadkowski. Samotność emocjonalna młodzieży jako sytuacja graniczna; 7. Emilia Paczka. Opieka nad człowiekiem niepełnosprawnym - w myśl obowiązującej ustawy o świadczeniach rodzinnych; 8. Agnieszka Grochulska. Realizacja holistycznej opieki w rehabilitacji osób po przebytym udarze mózgu; 9. Jolanta Twardowska-Rajewska. Opieka nad niesprawnym seniorem w środowisku - rozwiązania modelowe i rzeczywistość; 10. Anetta Jaworska. Więźniowie w wolontariacie opieki paliatywnej. Część trzecia: Obszar wychowania - konteksty instytucjonalne i pozainstytucjonalne; 1. Ewa Murawska. Społeczne oczekiwania wobec nauczyciela. Nauczyciel między tym co możliwe i niemożliwe...; 2. Justyna Miko-Giedyk. Współpraca szkoły z rodziną w procesie wychowania; 3. Małgorzata Gogolewska-Tośka. Wychowanie a mass media; 4. Violetta Kopińska. Współczesne problemy samorządności uczniowskiej; 5. Małgorzata Puchowska. Instynkt dramatyczny dzieci a teatr w kształceniu zintegrowanym. Diagnoza i postulaty zmian; 6. Kazimierz Ostrowski. Antypedagogika jako zmiana orientacji w myśli wychowawczej; 7. Danuta Apanel. Terapia pedagogiczna wspomagana komputerowo; 8. Anna Babicka. Moc edukacyjno-perswazyjna czasopism lifestyle'owych w aspekcie kreacji współczesnych ról płciowych; 9. Joanna Nowak. Bariery a udział osób niepełnosprawnych w życiu społecznym; 10. Agnieszka Barczykowska, Maciej Muskała. Studentki jako konsumentki napojów alkoholowych; 11. Wiesław Lesner. Współczesne dylematy polskich rodzin. Wychowawcze skutki migracji zarobkowej rodziców; 12. Urszula Sokal. Poczucie osamotnienia osób starszych a działalność klubu seniora; 13. Łucja Lassota. Aktywność seniora inspirowana humanistycznymi teoriami o charakterze personalistycznym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43127 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Wybrane jednostki chorobowe powodujące deformacje narządu ruchu; 2. Pojęcie osobowości i jej struktura; 3. Osobowość dziecka kalekiego i jej deformacja; 4. Potrzeby dziecka kalekiego; 5. Obraz własnej osoby u dzieci z dysfunkcją narządu ruchu; 6. Samoocena i jej rodzaje u dzieci z dysfunkcją narządu ruchu; 7. Psychologiczne determinanty samooceny; 8. Aspiracje dziecka kalekiego; 9. Adaptacja dziecka z dysfunkcją narządu ruchu do życiu w zakładzie leczniczo-wychowawczym; 10. Oddziaływanie pedagogiczne jako konsekwencje sytuacji i potrzeb dziecka kalekiego; Zakończenie; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40793, W.40791, W.40792 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Koncepcja samego siebie; 2. Akceptacja samego siebie; 3. Akceptacja chorego dziecka przez otoczenie; 4. Aspiracje i plany dzieci i młodzieży z dysfunkcją narządu ruchu; 5. Psychologiczne i socjologiczne czynniki determinujące losy dziecka z dysfunkcją narządu ruchu; 6. Spranwość fizyczna dziecka a jego powodzenie życiwoe; 7. Adaptacja dziecka z dysfunkcją narządu ruchu do życia w społeczeństwie; 8. Uczestnictwo dzieci i młodzieży niepełnosprawnych w turystyce, sporcie i życiu społeczno-kulturalnym; 9. Dysproporcje pomiędzy założeniami a osiągnięciami dziecka niepełnosprawnego w porównaniu z jego zdrowymi rówieśnikami; 10. Udział instytucji i organizacji w trosce o lepsze jutro dziecka z dysfunkcją narządu ruchu; 11. Niektóre choroby powodujące zniekształcenia i zaburzenia funckji w narządzie ruchu; Zakończenie; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40800, W.40801, W.40964 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Część I Warunki socjalizacji dzieci i młodzieży w przestrzeni informacyjnej Alicja Giermakowska, Karol BidzińskiU202F Przestrzeń informacyjna jako miejsce generowania i realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieżyU202F Władysława Pilecka Osoba z niepełnosprawnością w reklamie i jej społeczny odbiór Agnieszka Lasota Świat realny i wirtualny społeczną przestrzenią transmisji międzypokoleniowejU202F Paweł Kurtek O złożoności schematów poznawczych młodzieży z lekką niepełnosprawnościąU202F intelektualną dotyczących osób znaczących Elżbieta M. Minczakiewicz Dziecko ze sprzężoną niepełnosprawnością w przestrzeni medialnejU202F Waldemar Lib Kompetencje komunikacyjne uczniów szkoły podstawowej Sprawozdanie z badańU202F U202FU2007 Ewa Boksa Ocena poziomu kompetencji komunikacyjnej „pokolenia Google” z perspektywy nowoczesności i postępu Część II Zagrożenia w przestrzeni wirtualnej i działania profilaktyczne Irena Pufal-Struzik Agresywne zachowania młodzieży w sieci. Perspektywa potrzeb agresora i ofiaryU202F U202F Wojciech Walat Trudności wychowawcze wynikające z siecioholizmu młodzieży gimnazjalnej Sprawozdanie z badańU202F Anna Ozga Media elektroniczne wyzwaniem dla rodzica XXI wiekuU202F Sylwester Bębas Rodzice wobec zagrożeń a bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeniU202F Wioleta Adamczyk-Bębas Edukacja medialna wobec zagrożeń cyberprzemocyU202F Część III Przestrzeń informacyjna i komunikacyjna w edukacji. Nowe wyzwania dla nauczycieli i uczniówU202F Bartłomiej Gołek O potrzebie aktywności poznawczej nauczycieli w społeczeństwie opartym na wiedzyU202F Barbara Skałbania Porada pisemna jako przestrzeń komunikacji i współpracy. Analiza tekstuU202F Karol Bidziński Opinie nauczycieli uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na temat technologii informacyjno-komunikacyjnych jako potencjalnego narzędzia pozyskiwania wsparcia zawodowegoU202F Sławomir Koziej, Izabela Jaros Technologie mobilne we wczesnej edukacjiU202F Małgorzata Paplińska Uczniowie niewidomi i słabowidzący w świecie gier komputerowych a integracja społecznaU202F
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43896 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41320 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39912, W.39911 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Monika Cabała Czy w żłobku można mieć mutyzm wybiórczy?U202F Aneta Kiepiela-Koperek Studium przypadku dziecka z mutyzmem wybiórczymU202F Alicja Pilch John – chłopiec, który nie mógł mówićU202F Jadwiga Miękina-Pindur, Joanna Bala Kto zrozumie Maciupka?U202F U202F Katarzyna Szyszka WojtekU202F U202F Iwona Młynarska Mutyzm i co dalej?U202F U202FU2007 Sylwia Szczęśniak Dawid. Opowieść rodzicaU202F U202F Klaudia Giese-Szczap Moje spotkania z „niemówieniem”U202F Klaudia Giese-Szczap Marysia i jej historia. Bajka terapeutycznaU202F
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43931 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38159 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej